Ekoloģiski auto

Pastāsti par mums saviem draugiem

Vai kādreiz esat prātojies, kāda ir atšķirība starp dažādiem alternatīvās degvielas automobiļiem, piemēram, hibrīda spraudni, elastīgu degvielu vai elektromobiļu?

Šeit ir visu veidu zaļo transportlīdzekļu sadalījums, kas šobrīd ir pieejami, kā arī attīstībā.

Hibrīdi

Hibrīdi apvieno divas vai vairākas dažādas piedziņas sistēmas, parasti benzīna motoru un vienu vai vairākus elektromotorus. Lielākā daļa hibrīdu uz ceļa šodien komplimentu viņu gāzes dzinējiem, uzlādējot akumulatoru, kad to pārtrauc. Hibrīdos var izmantot arī dīzeļdzinēju vai citu alternatīvu degvielu dīzeļdzinējus. Hibrīda piedziņa ir pilnībā pielāgojama, kas nozīmē, ka piedziņu var izmantot, lai darbinātu visu, sākot no nelielām pasažieru automobiļiem, ar lieliem autobusiem un pat lokomotīvēm. Hibrīdi saņem vairāk MPG vai jūdzes uz vienu galonu nekā lielākajai daļai ne-hibrīdu, un tiem parasti ir ļoti zemas izplūdes emisijas.

Iespraudiet hibrīdus

Ieslēdziet hibrīdus, iegūstiet augstu MPG, pārklājiet daudzas jūdzes no akumulatora jaudas vienatnē un iekļaujiet benzīna dzinēju, lai pēc vajadzības nodrošinātu lielāku diapazonu. Hibrīdvides pieslēgumus pārsvarā uzlādē no režģa, bet daži spraudņu hibrīdu modeļi var tos saražot elektroenerģiju.

Elektriskie automobiļi

Elektriskās automašīnas izmanto vienu vai vairākus elektromotorus, kurus darbina baterijas, ar nulles emisijām. Elektriskās automašīnas tiek papildinātas, pieslēdzot elektrotīklu vai nu mājās, vai ar īpašām elektrisko transportlīdzekļu uzlādes stacijām. Automašīnu ražotāji aktīvi izstrādā jaunās paaudzes elektromobiļus, izmantojot 1990. gados izstrādātās tehnoloģijas un pieredzi, kas iegūta no elektriskajiem transportlīdzekļiem. Elektriskās automašīnas ir ārkārtīgi efektīvas un darbojas par pennēm par kilometru, kas ir daudz lētāks nekā jebkura cita alternatīva degviela.

Biodīzeļdegviela

Biodīzeļdegviela ir atjaunojama alternatīva degviela, kas izgatavota no dažādiem avotiem, sākot no atkritumu augu eļļas uz sojas pupām. Biodīzeļdegvielu var izmantot vairumā dīzeļmotora automašīnu bez pārveidojumiem. Biodīzeļdegviela ir tīrāka degviela nekā standarta naftas dīzeļdegviela.

Etanols

Etanols ir no biomasas iegūta alternatīva degviela no alkohola. Kā tautas alternatīvās degvielas, etanolu parasti izmanto E85 veidā, lai darbinātu degvielas automātus, kas īpaši aprīkoti ar šo 85% etanola un 15% benzīna maisījumu. Ir vairāk nekā 30 dzinēja degvielas transportlīdzekļu modeļi, kas ir izstrādāti, lai darbinātu divus degvielu no vienas un tās pašas tvertnes. Lielākā daļa etanola šodien tiek ražotas no kukurūzas vai cukurniedrēm, lai gan tas mainīsies kā lētāks celulozes etanols, kas izgatavots no strauji augošām koksnes zālēm, un cita biomasa kļūst par realitāti.

Ūdeņraža automobiļi un ūdeņraža kurināmā elementi

Ūdeņradis, iespējams, ir tīrākais no visām alternatīvajām degvielām, degšanas ar gandrīz nulles emisijām iekšdedzes dzinējspēkā un ar vienīgi ūdens tvaiku un karstuma emisijām elektro-mehāniskajā degvielas šūnā. Vairumā lielāko automašīnu ražotāju daudzos veidos tiek izstrādāti ūdeņraža transportlīdzekļi.

Gaisa spēka automobiļi

Gaisa spēka automobiļi ir relatīvi jauni ekoloģiski tīru automobiļu skatuvē. Saspiestais gaiss patlaban tiek pētīts kā dzīvotspējīgs “alternatīvais kurināmais”, lai efektīvi darbinātu automašīnu dzinējus ar nelielu ietekmi uz vidi vai bez tā.

Dabasgāze

Dabas gāzi, tīrākais degošais fosilais kurināmais, izmanto arvien vairāk vidēja un lieljaudas kravas automobiļu. Dabas gāzi uzglabā un izmanto sašķidrinātā vai saspiestā stāvoklī. Tas visbiežāk tiek saīsināts kā sašķidrinātas dabasgāzes sašķidrinātās dabasgāzes un CNG saspiestai dabasgāzei. Lai gan pēc tam tika piedāvāti dažādi mazjaudas dabasgāzes automobiļi, vienīgā rūpnīcā ražotā dabasgāzes automašīna, kas šodien ražota ASV, ir Honda Civic GX. Citus automašīnu modeļus var izstrādāt un pārdot Amerikas Savienotajās Valstīs, jo papildu uzmanība tiek pievērsta dabasgāzei kā alternatīvās degvielas transportlīdzekļu degvielas avots.

Čau visiem, te Guntis no Viļāniem. Kopš bērnības mani interesē daba. Es māku slaukt govis, skaldīt malku un vadīt traktoru. Tātad zaļie produkti un zaļais dzīvesveids vienmēr ir bijusi daļa no manis. Bet pēc vidusskolas beigšanas sāku papildus interesēties par dizaina aktualitatēm. Protams, ka tam vajadzēja būt ZAĻAM dizainam. Tā arī tapa šī lapa. Izbaudiet!